Změna jazyka :

Nákladní kola se stala oblíbenou alternativou k automobilům, zejména ve městech, protože jsou mnohem levnější, nemají výfukové plyny a lze se snadno vyhnout dopravním zácpám. Elektromotor navíc usnadňuje jízdu i s těžkým nákladem a na delší vzdálenosti. Aby byla zajištěna jejich funkčnost po dlouhou dobu, každý den a za všech povětrnostních podmínek, měla by být nákladní kola vybavena robustními komponenty nenáročnými na údržbu. K tomu významně přispívají naše suchá, kluzná, soudečková a lineární ložiska z vysoce výkonných plastů.


Ať už se jedná o odpružené nebo Vario sedlové sloupky - zde se projevují výhody kluzných ložisek z materiálu iglidur. U odpružených sedlových sloupků je to nejen osvobození od mazání a snížení hmotnosti ve srovnání s kovovými alternativami, ale také specifikace tlumení vibrací plastového materiálu. To přináší jasné plus v jízdním komfortu. Kluzná ložiska z igliduru P jsou ideální pro použití v odpružení sedla, čímž se dosahuje delší životnosti výrobku, takže cyklisté mohou na sedle sedět pohodlně po dlouhou dobu.

kluzné ložisko iglidur P

Nejlepší odpružení sedla s bezúdržbovými přírubovými ložisky iglidur
Pro svůj odpružený paralelogramový sedlový sloupek G.2 hledali konstruktéři firmy by.schulz vhodný materiál pro čtyři ložiska v otočných bodech. Ložiska jsou při průhybu pružiny na malém úseku vystavena velkému namáhání. S mosaznými pouzdry, která byla použita v první sérii, nebyl člověk spokojen vzhledem k neustálé námaze při mazání. Po sérii testů přesvědčila vývojáře přírubová pouzdra z materiálu iglidur W360: jsou bezúdržbová, mají dlouhou životnost, nízký koeficient tření a jsou necitlivá na tlak hrany.

Naše ložiska pro vysoké zatížení se používají také v oblasti dvoukolových vozidel. Ložiska vyrobená z materiálu iglidur Q jsou schopna absorbovat síly až 100 MPa. I ten největší a nejtěžší jezdec se může bez zaváhání opřít o řídítka a šlapat do pedálů. Každé použití je však individuální a také u společnosti igus je bezpečnost na prvním místě. Proto vám vždy doporučujeme, abyste svou aplikaci prodiskutovali s některým z našich odborníků. Společně najdeme to nejlepší řešení.

Kluzné ložisko iglidur Q

Důležitost plně funkční brzdy je asi nesporná. Důležitým kritériem je však také pohodlí a nízká hmotnost. Všechny tři lze vylepšit pomocí ložisek iglidur. Ať už jako katalogový výrobek, nebo jako individuální speciální díl - iglidur P je ideální pro použití v brzdové páce: Tento univerzální materiál pro venkovní použití je necitlivý na vlhkost, nečistoty, otřesy a nárazy a je také cenově výhodný. Stejně jako u všech ložisek iglidur ani zde není nutné mazání, které chrání ložisko před korozí a opotřebením. Také nepříjemnému skřípání a vrzání, ke kterému dochází u kovových ložisek v brzdové páce, zejména za mokra, lze s našimi pouzdry předejít.

kluzné ložisko iglidur P

Individuálně vyráběný pístek snímače v systému Trickstuff Piccola
S hmotností pouhých 158 gramů je Trickstuff Piccola nejlehčí hydraulickou kotoučovou brzdou na světě. Společnost klade vysoké nároky na komponenty. Pro dosažení dokonalého dávkování pracuje v jádru pákového mechanismu krátký pístek snímače, který je vyroben jako speciální díl z precizně CNC soustruženého materiálu iglidur J. Tento materiál se vyznačuje dobrou tlakovou stabilitou, velmi nízkým opotřebením a velmi nízkou hmotností. Má také velmi nízký koeficient tření v pouzdře, což je zase důležité pro dávkování bez prokluzování.

Víka boxů se často přemisťují několikrát denně. I zde musí být ložiska schopna absorbovat nárazy, aniž by ztratila svou přesnost. Vysoce výkonné polymery od společnosti igus to dokážou. Ložiska z materiálu iglidur GLW jsou navíc mimořádně cenově výhodná. Na rozdíl od jiných ložisek této cenové kategorie jsou obavy z koroze a ztráty kvality zbytečné. Miliony zkušebních cyklů v naší laboratoři prokázaly, že ložiska iglidur GLW jsou pro takové aplikace optimálně vytvořena.

Kluzné ložisko iglidur GLW

Vodicí tyč jako prodloužení řídítek musí zajistit, aby se kolo pohybovalo požadovaným směrem. Proto vyžaduje nejen trvalou přesnost, ale také stabilitu - dvě kritéria, která lze realizovat pomocí našich igubalových koncovek tyčí. Klouby, které jsou umístěny v blízkosti náboje předního kola, jsou pravidelně vystaveny vlhkosti, prachu a blátu. Běžné koncovky tyčí je třeba pravidelně čistit a mazat, jinak začnou skřípat a korodovat a vedení se stane vratkým a nepřesným. S našimi soudečkovými ložisky pracujícími za sucha tento problém nemáte. Řízení zůstává trvale přesné bez nutnosti údržby.

Konec tyče pro vysoké zatížení

Silná soudečková a kluzná ložiska v těžkém nákladním elektrokole
Stále více logistických společností vozí lidem zásilky k domovním dveřím na e-nákladních kolech. Tato kola musí být především robustní a nenáročná na údržbu. Společnost b&p engineering proto u svého modelu pro těžká vozidla vsadila na ložiska igus..dobré plastové ložisko vydrží všechno, co ocelové ložisko," říká Vincent Okroy, konstruktér vozidla. V řídítkách přispívají sférická ložiska igus EGLM odolná proti opotřebení k vyšší odolnosti nákladního kola, díky suchému provozu snižují nároky na údržbu a navíc bodují svou lehkou vlastností. Výhody využívá také b&p ve spojce přívěsu, kde jsou použita pouzdra iglidur X s mimořádně vysokou pevností v tlaku.

Díky ložiskům igus je agilní e-nákladní kolo nenáročné na údržbu
Vývojáři společnosti chike hledali vhodná ložiska pro nový typ odpruženého naklápěcího podvozku, díky němuž je jejich nákladní kolo v zatáčkách stejně obratné jako běžné jízdní kolo. ideální řešení představují ložiska igubal na koncích tyčí a válcová kluzná ložiska iglidur. Koncová tyčová ložiska se používají na tyčích rozvoru. Protože se skládají výhradně z vysoce výkonných polymerů, jsou odolná vůči korozi, nečistotám a teplotám až do -30 °C. Na příčných řídicích ramenech a v zámku naklápění zajišťují suchá kluzná ložiska téměř bezúdržbový nepřetržitý provoz. Na rozdíl od kovových řešení jsou komponenty vyrobené vstřikováním velmi lehké a cenově výhodné.

Snížení hmotnosti a výrobních nákladů díky malým iglidurovým pouzdrům
Společnost Butchers & Bicycles také hledala vhodné ložiskové komponenty pro patentovaný mechanismus řízení a naklápění své nákladní tříkolky. Hlavní požadavek: co nejmenší rozměry, aby se vešly do štíhlého designu a snížily výrobní náklady. Řešení bylo nalezeno u společnosti igus: pouzdra iglidur jsou mimořádně robustní, ale vyžadují mnohem méně místa než běžná ložisková řešení. Umožnily snížit výrobní náklady použitím jednoduchých plechových rámů pro okolní konstrukci.

V porovnání s jinými aplikacemi nevyžaduje kryt baterie vysoce přesná nebo těžká ložiska. Kontakt s vlhkostí a nečistotami a nárazy při každodenní jízdě však přinášejí také problémy. Protože jsou necitlivá na korozi a nečistoty, naše plastová kluzná ložiska vynikají i zde. Máme řadu levných ložisek, která splňují požadavky na kvalitu pro toto použití, jako je přírubové ložisko z igliduru GLW Problémy s korozí, vrzáním nebo chrastěním jsou po dobu dlouhé životnosti ložisek ušetřeny.

Kluzné ložisko iglidur GLW

Ať už v třmenu kotoučové brzdy, V-brzdě nebo boční brzdě: igus má pro každý typ brzdy různá ložisková řešení. Naše lehká plastová ložiska šetří místo, jsou odolná vůči korozi a nečistotám. Nabízejí tak nejen technicky lepší alternativu ke kovovým řešením na trhu, ale také dlouhodobě snižují náklady, protože jsou odolná a díky suchému provozu nevyžadují údržbu. Ať už se jedná o ložiska materiálové řady iglidur H, zejména H4, H2 a HLW, nebo osvědčenou klasiku řady iglidur J či iglidur G - spolu s našimi odborníky najdete to správné ložisko pro vaši brzdu.

Kluzné ložisko řady iglidur H

Při volnoběhu musí vše probíhat hladce a snadno. A pro ložiska v nich použitá to znamená co nejlepší kluzné vlastnosti při trvalém pohybu a při vysokých rychlostech. I zde nabízí igus výběr materiálů, které jsou speciálně vyrobeny pro vysoké rychlosti. V závislosti na typu konstrukce jsou vhodné např. iglidur J3, iglidur W300 a iglidur Z, které dlouhodobě odolávají i vysokým teplotám. Ve srovnání s běžně používanými kuličkovými ložisky jsou lehčí, vyžadují méně montážního prostoru a díky suchému provozu zůstávají bez ulpívajících nečistot. Problému ztráty hladkosti volnoběhu vlivem těsnění lze s našimi plastovými ložisky předejít.

Kluzná ložiska iglidur J3 a W300
▸ Více o igliduru J3 a igliduru W300 v obchodě

Kluzné ložisko iglidur Z

Dobrá a správně seřízená zadní přehazovačka při řazení nahoru a dolů plynule a přesně přesouvá řetěz na další řetězové kolo. Jedním z nejčastějších problémů je znečištění mnoha ložiskových bodů a ztráta mazání při čištění zadního dérailleuru. kluzná ložiska iglidur řady G tento problém omezují. Díky svému suchému provozu přitahují méně nečistot. Mytí kola a dérailleuru není problém, nedochází k vyplavování maziva, takže nehrozí koroze a obvyklá údržba s domazáváním. S našimi plastovými ložisky lze také ušetřit hmotnost ve srovnání s kovovými ložisky.

kluzná ložiska iglidur G

Žádná údržba ložisek v SRAM dérailleur
Ve vodicím válečku zadního přehazovače SRAM spolehlivě fungují plastová kluzná ložiska iglidur G ve všech bodech otáčení. Kontakt s vodou, blátem, pískem a olejem, čištění parní tryskou a namáhání způsobené například skoky nemají na ložiska žádný vliv; pracují s trvalou přesností a nízkým třením. Absence externích maziv navíc eliminuje potřebu nákladné údržby ložisek.

Motor je srdcem elektrokola a rozhodujícím faktorem ovlivňujícím zážitek z jízdy. Existují různé typy motorů pro elektrokola a ložiska a převody igus se již osvědčily v různých aplikacích. Osvobození od údržby, specifikace tlumení vibrací a delší životnost než u obecných plastových řešení jsou jen tři z mnoha výhod, které získáte se správným komponentem dry-tech. Můžeme je pro vás také vyrobit jako speciální díl na zakázku. Poradíme vám, který materiál je pro vaši motorovou aplikaci nejvhodnější a který výrobní postup je pro vás nejvýhodnější.

převody iglidur

Nové 3D tištěné převody v motoru elektrokola
Zákazník hledal náhradu za silně opotřebované převody v planetové převodovce svého elektrokola. Protože výrobce jízdního kola nebyl schopen dodat další převody, našel zákazník řešení v oddělení 3D tisku společnosti igus. Nové převody bylo možné vysledovat na základě starých opotřebovaných komponentů a vytisknout je pomocí procesu laserového spékání. Zákazník mohl převody namontovat ihned po obdržení a již po krátké době zaznamenal zlepšení výkonu převodovky.

Kluzná ložiska iglidur se používají jako bezúdržbová, necitlivá alternativa kovových válečkových ložisek v mnoha vysoce kvalitních pedálech. Jsou lehká, vyžadují méně montážního prostoru a mají mnohem delší životnost než kovové protějšky. Zvláště vhodná jsou zde pouzdra vyrobená z nárazuvzdorného vytrvalostního materiálu J3. Kromě našich pevných plastových ložisek nabízíme také speciální pouzdra s plstěným těsněním, která navíc chrání ložiskový bod před vniknutím nečistot.

Kluzné ložisko iglidur J3

Stabilní výkon s iglidurem JB v pedálech Crankbrothers
Výrobce prémiových komponentů pro horská kola Crankbrothers potřeboval řešení pro ložiska svých pedálů. Hlavními aspekty byly odolnost vůči nečistotám, snížení hmotnosti a dlouhá životnost. Díky kluzným ložiskům z materiálu iglidur JB se společnosti podařilo dosáhnout osmkrát delší životnosti ve srovnání s předchozím řešením a snížit hmotnost. Na ložiskách pracujících za sucha neulpívají žádné nečistoty a lze je snadno čistit zvenčí bez ztráty výkonu.

U nákladního kola je stojan umístěn pod boxem a přímo za předním kolem. To vede k tomu, že je ložiskový bod vystaven obzvláště vysokému množství prachu, nečistot a vody. U běžných mazaných ložisek ulpívají nečistoty na ložiskovém bodě. Tím se nejen zhoršují kluzné vlastnosti ložiska, ale také dochází k jeho poškrábání zevnitř, což má za následek vznik vůlí. Tomu, že stojan časem skřípe, viklá se a chrastí, lze s našimi ložisky bez mazání předejít. Naše levná ložiska z materiálu iglidur R jsou pro tuto aplikaci ideální.

Kluzné ložisko iglidur R

S našimi předsazenými nízkoprofilovými vodítky Drylin N se posuvné dveře přepravních boxů otevírají a zavírají hladce, stabilně a trvale. Stejně jako všechny naše lineární vodicí systémy jsou konstruovány na principu posouvání místo odvalování, pracují zcela bez vnějšího mazání a zůstávají tak bez ulpívajících nečistot. Nedochází k zanášení, rezavění ani chrastění - za všech povětrnostních podmínek a při častých otřesech a vibracích.

nízkoprofilová lineární vedení drylin N

Snadné otevírání a zavírání při každém zastavení
Uveze užitečné zatížení až 350 kg a je téměř stejně lehké jako dvoukolové elektrokolo: nákladní kolo od společnosti Fulpra je ideálním vozidlem pro poslední míli městské logistiky. Každý komponent je navržen pro vysoké zatížení a minimální nároky na údržbu. U posuvných dveří nákladového prostoru konstruktéři vsadili na kolejnice z profilu drylin W, které díky suchému provozu fungují bezúdržbově a trvale hladce.
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h