Změna jazyka :

Vezměte ji předem do ruky a přesvědčte se sami: Objednejte si vzorový box s našimi nejlepšími produkty pro jízdní kola. Obsahuje kluzná ložiska z různých materiálů iglidur®, ozubené kolo, tyčovou koncovku igubal® a lineární lištu drylin® N.

Nečistoty a vlhkost mají nepříznivý vliv na kovová ložiska. V případě kluzných ložisek s PTFE povlakem se kluzná vrstva po vniknutí nečistot rychle opotřebovává. Kovová valivá ložiska se rychle opotřebovávají, pokud nejsou pravidelně udržována. Kromě toho pro ně může být problémem i čištění kola, pokud proud vody zasáhne ložiskové místo příliš velkým tlakem a vyplaví mazivo. Výsledkem je koroze.* Pro kluzná ložiska iglidur nepředstavují nečistoty a vlhkost problém díky absenci maziv. Není zde potřeba žádné externí mazání ani údržba.
* Tento problém se může vyskytnout i u ložisek, která jsou často označována jako "průmyslová ložiska" v cyklistickém průmyslu. Jsou tím myšlena nenastavitelná kovová valivá ložiska, která jsou standardizovaná a utěsněná.


Vodicí kroužky z materiálu iglidur® J jsou vhodné zejména pro lineární pohyby a jsou ideální pro použití v teleskopických a Vario sedlových sloupcích. V porovnání s kovovými alternativami potaženými PTFE jsou nejen lehčí a 100% nekorodují, ale také nejsou citlivé na zatížení hran.
Ta u kovových kompozitních ložisek vedou k rychlému oděru kluzné vrstvy, což způsobuje rychlý nárůst koeficientu tření a opotřebení. V ložiskách iglidur jsou pevná maziva a výztužné materiály rozloženy po celém průřezu; součinitel tření a míra opotřebení zůstávají konstantní po celou dobu jejich životnosti.

vodicí kroužky iglidur J

Pouzdra iglidur se osvědčila v různých ložiskových bodech zadního rámu jako alternativa ke kovovým valivým ložiskům. Jsou nejen mnohonásobně lehčí, ale vyžadují také méně montážního prostoru. Kromě toho je zde velkou výhodou také jejich suchý provoz, protože pokud je rám po jízdě pokrytý prachem nebo blátem, lze jej bez váhání umýt. Dokonce ani čištění vysokotlakým čističem nepoškodí ložiska. Můžete si tak ušetřit starosti s korozí způsobenou vniknutím vody a pravidelným domazáváním. Pro použití na zadním trojúhelníku jsou vhodná zejména pouzdra z materiálu iglidur® J3případnětaké naše silnostěnná ložiska z materiálu iglidur® M210.

kluzné ložisko iglidur J3

Silnostěnné kluzné ložisko iglidur M210

Nižší hmotnost a vyšší tuhost zadního rámu
Kalifornský výrobce horských kol ibis používá kluzná ložiska igus ve svých celoodpružených horských kolech od roku 2013. Stejně jako u všech kloubových spojení ibis původně montoval na spodní vahadlo zadní stavby uzavřená kuličková ložiska, což vedlo k tomu, že zadní stavba po čase působila vratce. Přechod na kluzná ložiska iglidur přinesl několik výhod: snížení hmotnosti o 80 g oproti předchozím modelům, větší tuhost, žádnou údržbu díky suchému chodu a - což je pro ibis nejdůležitější - výrazně lepší životnost.

V porovnání s jinými aplikacemi nevyžaduje kryt baterie vysoce přesná nebo těžká ložiska. Kontakt s vlhkostí a nečistotami a nárazy při každodenní jízdě však přinášejí také problémy. Protože jsou necitlivá na korozi a nečistoty, naše plastová kluzná ložiska vynikají i zde. Máme řadu levných ložisek, která splňují požadavky na kvalitu pro toto použití, jako je například límcové ložisko z igliduru® GLWPotíže skorozí, skřípáním nebo chrastěním jsou po dlouhou dobu životnosti ložisek ušetřeny.

Kluzné ložisko iglidur GLW

Důležitost plně funkční brzdy je asi nesporná. Důležitým kritériem je však také pohodlí a nízká hmotnost. Všechny tři lze vylepšit pomocí ložisek iglidur. Ať už jako katalogový výrobek, nebo jako individuální speciální díl - iglidur P je ideální pro použití v brzdové páce: Toto univerzální venkovní těleso je necitlivé na vlhkost, nečistoty, otřesy a nárazy a je také cenově výhodné. Stejně jako u všech ložisek iglidur ani zde není nutné mazání, které chrání ložisko před korozí a opotřebením. Také nepříjemnému skřípání a vrzání, ke kterému dochází u kovových ložisek v brzdové páce, zejména za mokra, lze s našimi pouzdry předejít.

kluzné ložisko iglidur P

Individuálně vyráběný pístek snímače v systému Trickstuff Piccola
S hmotností pouhých 158 gramů je Trickstuff Piccola nejlehčí hydraulickou kotoučovou brzdou na světě. Společnost klade vysoké nároky na komponenty. Pro dosažení dokonalého dávkování pracuje v jádru pákového mechanismu krátký pístek snímače, který je vyroben jako speciální díl z precizně CNC soustruženého materiálu iglidur J. Tento materiál se vyznačuje dobrou tlakovou stabilitou, velmi nízkým opotřebením a velmi nízkou hmotností. Má také velmi nízký koeficient tření v pouzdře, což je zase důležité pro dávkování bez prokluzování.

Dlouhý nebo krátký zdvih pružiny, pevný nebo příjemně měkký - nastavení odpružené vidlice závisí na osobním stylu jízdy, podmínkách na trati a také trochu na vkusu. V každém případě by vidlice měla mít dobrou odezvu s nízkým momentem odskoku. Aby se minimalizoval efekt prokluzování, vyvinula společnost igus materiál iglidur E. Ten je také mimořádně odolný proti opotřebení, tlumí vibrace a při lineárních pohybech se obzvláště dobře osvědčuje na hliníkových hřídelích. Kluzná ložiska z materiálu iglidur® E se ideálně hodí pro vedení stojanových trubek v ponorném potrubí. Alternativně lze použít také vodicí kroužek z materiálu J3 pro potravinářské a obalové oblasti. Ve srovnání s běžně používanými kovovými kompozitními ložisky jsou ložiska iglidur lehčí a mají delší životnost.

kluzná ložiska iglidur E

Vodicí kroužek iglidur J3

Nižší hmotnost díky speciálním kluzným ložiskům v odpružené vidlici
Tento projekt byl pro nás podnětem k dalšímu vývoji ložisek, která se dokonale hodí pro odpružené vidlice. Pro svůj XC model "Magura Durin Race" hledali vývojáři způsob, jak snížit hmotnost vidlice, aniž by to bylo na úkor výkonu. K tomu se vedení ponorných trubek propůjčilo speciálně vyrobeným iglidurovým pouzdrům s drážkami namísto kovových ložisek. Výkon vidlice byl přesvědčivý, ložiska byla použita na olympijském kole, na kterém Sabine Spitzová získala v roce 2008 v Pekingu zlato.

Ložiska igus se již léta osvědčují v očkách tlumičů. Pokud na kole jezdíte správně a tlumič správně funguje, nemusíte se obávat, že by se iglidur® J3B nemusel obávat rychlého opotřebení ložisek. V porovnání s kovovými alternativami potaženými PTFE vydrží pouzdra iglidur mnohonásobně větší tlak a mají výrazně delší životnost. Na za sucha uložených očkách se méně drží poletující nečistoty a mokro při jízdě nebo čištění jim nevadí, protože nerezaví. Další výhodou je, že zalisování a vylisování ložisek iglidur je mnohem jednodušší, nejsou zde zapotřebí speciální sady jako u kovových kompozitních ložisek.

kluzné ložisko iglidur J3B

Při volnoběhu musí vše probíhat hladce a snadno. A pro ložiska v nich použitá to znamená co nejlepší kluzné vlastnosti při trvalém pohybu a při vysokých rychlostech. I zde nabízí igus výběr materiálů, které jsou speciálně vyrobeny pro vysoké rychlosti. V závislosti na typu konstrukce jsou vhodné například iglidur J3, iglidur W300 a iglidur Zw, kterédlouhodobě odolávají i vysokým teplotám. Ve srovnání s běžně používanými kuličkovými ložisky jsou lehčí, vyžadují méně montážního prostoru a díky suchému provozu zůstávají bez ulpívajících nečistot. Problému ztráty hladkosti volného chodu v důsledku těsnění lze s našimi plastovými ložisky předejít.

Kluzná ložiska iglidur J3 a W300
▸ Více o igliduru J3 a igliduru W300 v obchodě

Kluzné ložisko iglidur Z

Dobrá a správně seřízená zadní přehazovačka při řazení nahoru a dolů plynule a přesně přesouvá řetěz na další řetězové kolo. Jedním z nejčastějších problémů je znečištění mnoha ložiskových bodů a ztráta mazání při čištění zadního dérailleuru. iglidur® kluzná ložiska řady G tento problém omezují. Díky svému suchému provozu přitahují méně nečistot. Čištění kola a zadní přehazovačky není problém, nedochází k vyplavování maziva, takže nehrozí koroze a obvyklá údržba s domazáváním. S našimi plastovými ložisky lze také ušetřit hmotnost ve srovnání s kovovými ložisky.

kluzná ložiska iglidur G

Žádná údržba ložisek v SRAM dérailleur
Ve vodicím válečku zadního přehazovače SRAM spolehlivě fungují plastová kluzná ložiska iglidur G ve všech bodech otáčení. Kontakt s vodou, blátem, pískem a olejem, čištění parní tryskou a namáhání způsobené například skoky nemají na ložiska žádný vliv; pracují s trvalou přesností a nízkým třením. Absence externích maziv navíc eliminuje potřebu nákladné údržby ložisek.

Motor je srdcem elektrokola a rozhodujícím faktorem ovlivňujícím zážitek z jízdy. Existují různé typy motorů pro elektrokola a ložiska a převody igus se již osvědčily v různých aplikacích. Osvobození od údržby, specifikace tlumení vibrací a delší životnost než u obecných plastových řešení jsou jen tři z mnoha výhod, které získáte se správným komponentem dry-tech. Můžeme je pro vás také vyrobit jako speciální díl na zakázku. Poradíme vám, který materiál je pro vaši motorovou aplikaci nejvhodnější a který výrobní postup je pro vás nejvýhodnější.

převody iglidur

Nové 3D tištěné převody v motoru elektrokola
Zákazník hledal náhradu za silně opotřebované převody v planetové převodovce svého elektrokola. Protože výrobce jízdního kola nebyl schopen dodat další převody, našel zákazník řešení v oddělení 3D tisku společnosti igus. Nové převody bylo možné vysledovat na základě starých opotřebovaných komponentů a vytisknout je pomocí procesu laserového spékání. Zákazník mohl převody namontovat ihned po obdržení a již po krátké době zaznamenal zlepšení výkonu převodovky.

Kluzná ložiska iglidur se používají jako bezúdržbová, necitlivá alternativa kovových válečkových ložisek v mnoha vysoce kvalitních pedálech. Jsou lehká, vyžadují méně montážního prostoru a mají mnohem delší životnost než kovové protějšky. Obzvláště vhodné jsou zde patice vyrobené z nárazuvzdorného materiálu Endurance J3. Kromě našich celoplastových ložisek nabízíme také speciální pouzdra s plstěným těsněním, která navíc chrání ložiskový bod před vniknutím nečistot.

Kluzné ložisko iglidur J3

Optimální výkon s iglidurem JB v pedálech Crankbrothers
Výrobce prémiových komponentů pro horská kola Crankbrothers potřeboval řešení pro ložiska svých pedálů. Hlavními aspekty byly odolnost vůči nečistotám, snížení hmotnosti a dlouhá životnost. Díky kluzným ložiskům z materiálu iglidur JB se společnosti podařilo dosáhnout osmkrát delší životnosti ve srovnání s předchozím řešením a snížit hmotnost. Na ložiskách bez mazání neulpívají nečistoty, lze je jednoduše čistit zvenčí bez ztráty výkonu.

Naše lehká plastová ložiska šetří místo, jsou odolná vůči korozi a nečistotám. Nabízejí tak nejen technicky lepší alternativu ke kovovým řešením na trhu, ale také dlouhodobě snižují náklady, protože jsou odolná a díky suchému provozu nevyžadují údržbu. ložiska materiálové řady iglidur® H, zejména H4, H2 a CPR, jsou osvědčenou klasikou, protože bez problémů odolávají vysokým teplotám v této aplikaci. Společně s našimi odborníky najdete to správné ložisko pro vaši brzdu.

Kluzné ložisko řady iglidur H
Více informací
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h




