Zřejmá řešení, jako je kabelový buben, nepřipadala v úvahu jako vedení kabelu, protože jak rozmetadlo, tak bagr se pohybují. Jakákoli další hmotnost, například na rameni rozmetadla, by mohla způsobit nestabilitu. Řešení: těžký energetický řetěz, který v té době ještě procházel rozsáhlým testováním v naší zkušební laboratoři: e-loop® pro závěsné aplikace.
Smyčka e-loop® kombinuje výhody energetického řetězu z plastu s výhodami vysokopevnostního a rozměrově stabilního napínacího lana. Vnitřní tahové síly jsou absorbovány tažným kabelem a přenášeny na konstrukci. Tímto způsobem jsou všechny kabely odlehčeny od tahu a chráněny. Modulární smyčka e-loop® z vysoce výkonného plastu navíc zajišťuje definovaný minimální poloměr ohybu kabelů, které chrání. Plast je odolný proti opotřebení a každý prvek je navíc opatřen polštářem "" z měkčího plastu. Tím se zvyšuje odolnost proti otřesům a nárazům. A protože je řetěz modulární, lze rychle přidávat nebo odebírat další články řetězu.
Poté, co jsme si mohli prohlédnout situaci na místě, jsme určili průměr a požadovanou délku e-smyčky. Energetický řetěz o celkové délce 13,50 metru měl být nainstalován za osm hodin. Nainstalován byl již po pěti hodinách. To umožnilo rýpadlu s lžícovým kolem rychle pokračovat v těžbě křídy. Podle Dietera Reitze ze společnosti Holcim se e-loop® od své instalace v květnu 2020 (stav na veletrhu 2022) osvědčil bez jakýchkoli problémů.
A Holcim již plánuje navazující projekt: systém je nyní instalován na nejmobilnějším místě přesunu, mezi pásovým vozem a lžícovým kolesovým rýpadlem. V plánu je také instalace e-smyček mezi pásovými vozy.