Hamburk: Dveře prostoru pro cestující ve vozidlech místní hromadné dopravy v Hamburku
Ve druhém příkladu společnost Hamburger HOCHBAHN AG dodatečně vybavila dveře pro cestující s pneumatickým ovládáním ve svých vozidlech metra DT4 1. a 2. řady systémem detekce nástrah. Jednalo se o 50 vozidel, každé se čtyřmi vozy a celkem 800 dvoukřídlými posuvnými dveřmi. Průměrný počet zavíracích operací za rok a dveře činí přibližně 50 000. U kabelu na bázi mědi se první problémy objevily v oblasti otočných ložisek v důsledku vzpěrných pohybů po přibližně 6 měsících používání, což přimělo společnost HOCHBAHN k hledání alternativního kabelu. Možným řešením byl ovládací kabel chainflex® CF98. Zde použitý legovaný vodič má měkčí molekulární strukturu, a proto nemá tendenci křehnout při namáhání ohybem, což prodlužuje dobu odstávky. Při zkouškách na zkušební stolici společnosti HOCHBAHN zvládl řídicí kabel 450 000 cyklů dveří bez jakýchkoli přerušení nebo chybových hlášení. Díky tomu byla všechna vozidla v průběhu loňského roku dovybavena. Od té doby nebyly zaznamenány žádné další poruchy. V návaznosti na pozitivní výsledky zkoušek na zkušební stolici předpokládá společnost HOCHBAHN - i přes nezměněné vysoké zatížení lanka v oblasti otočného ložiska - životnost nejméně 20 let bez jakéhokoli poškození.