Změna jazyka :
Spolehlivé nástupní systémy. Při cestování tramvají nebo vlakem se cestující setkávají s prvními komponenty igus® hned po nástupu. k bezúdržbovému a především spolehlivému provozu nástupních systémů se používají kabely chainflex®, technologie olověných šroubů dryspin® a napájení energií.
bezúdržbové a čisté aplikace v prostoru pro cestující. iglidur® Polymerová kluzná ložiska a lineární vedení drylin® zajišťují čisté nastavení, nízký koeficient tření a tichý pohyb bez dodatečného maziva. To umožňují suchá maziva obsažená v materiálech igus®.
Pohybový plast se používá od kabiny řidiče až po brzdy. Také ovládací prvky pro provoz vlaků a tramvají využívají specifikací pohybového plastu. lineární vedení drylin® se používají například v brzdových pákách. Pro vysokou odolnost proti opotřebení jsou ložiskové body v ovládacích panelech a nouzových brzdách vybaveny kluznými ložisky iglidur® G. Samotné brzdy jsou rovněž vybaveny kluznými ložisky iglidur®, protože nekorodují a umožňují dokonalou funkci v případě nárazů a znečištění.

Vývoj kompaktních dveří pro cestující pro nová vozidla lehké železnice na lince Metro del Valles v Barceloně: To je úkol španělské společnosti Masats. Inženýři používají v otevíracích mechanismech dveří ovládací kabel chainflex® a energetický řetěz e-chain®. Díky speciální konstrukci umožňují ovládací kabely pracovat s extrémně malým poloměrem ohybu pouhých 20 milimetrů. Kabely jsou proto ideální pro osobní dveře, které patří mezi prostorově nejúspornější systémy na trhu.

Ideenzug je iniciativa Deutsche Bahn věnovaná osobní dopravě budoucnosti. Jeden z vyvinutých konceptů: výtah pro e-koloběžky pro prostorově úsporné zavěšení a nabíjení koloběžek během jízdy vlakem. Dvoukolky jsou zavěšeny do držáku a mohou se elektricky pohybovat nahoru a dolů po lineární ose. Zde přicházejí ke slovu lineární stoly drylin® s pohonem pro provoz bez mazání.

Posuvné schůdky musí fungovat za každého počasí a musí být bezpečné, aby cestující s kočárky nebo s omezenou pohyblivostí mohli samostatně nastupovat a vystupovat z vlaku. Ústředními komponenty nového vývoje společnosti Knorr-Bremse GmbH, divize IFE, jsou bezmazný, a tudíž bezúdržbový šroub s vysokou šroubovicí dryspin® a matice šroubu s vysokou šroubovicí od společnosti igus®. Jsou odolné vůči korozi a médiím a zajišťují dlouhou životnost - při výrazně nižších nákladech.

Tyto vysokorychlostní vlaky jezdí mezi Pekingem a Šanghají rychlostí až 350 km/h. Vnější dveře jsou vedeny hřídelovým vedením řady drylin® R. Výhoda: Kluzné fólie lineárních ložisek jsou vyrobeny z bezmazného a bezúdržbového igliduru®. Ložiska mají navíc mimořádně tichý chod a spolehlivě pracují i v někdy nepříznivých povětrnostních podmínkách.

Systém mytí vlaků společnosti Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) denně myje místní a dálkové vlaky ve své 200 metrů dlouhé mycí hale. K zajištění pohybu mycích vozíků na obou stranách vlaku se používá několik energetických řetězců spolu s inteligentní senzorovou technologií, která monitoruje stav systému a plánuje prediktivní údržbu.

Tento přestupní stůl v anglickém přístavu Felixstowe zajišťuje rychlý přesun lokomotiv na správnou z osmi kolejí. Lokomotivy o hmotnosti až 170 tun jsou posouvány na vzdálenost až 30 metrů. Aby bylo zajištěno dlouhodobé bezpečné vedení kabelů od řídicí jednotky k přestavovacímu stolu, a to i v extrémních povětrnostních podmínkách a slaném vzduchu v přístavu, a aby se doba údržby snížila na minimum, rozhodli se provozovatelé pro systém flizz® od společnosti igus® z nerezové oceli, ve kterém je použit e-řetěz® z řady E4 a kabely chainflex®.

Společnost Zweiweg International vyvinula obousměrné čisticí vozidlo pro metro v Rijádu v Saúdské Arábii, které se vyznačuje obzvláště flexibilní čisticí technologií. K tomu přispívají i lineární systémy z naší stavebnice. Lineární technologie, která nevyžaduje mazání a údržbu, je kompaktní i v zasunutém stavu a přesto umožňuje dlouhé vysunutí, aniž by příliš podlehla vysokému tlaku vody. Protože jsou bez mazání, nemají na ně vliv ani nečistoty a prach.

Po kolejích se řítí rychlostí přes 300 km/h: vysokorychlostní vlaky. I ty nejmenší praskliny v kolejnicích se mohou stát bezpečnostním rizikem. Turecká společnost Burak Cevik buduje testovací systém, který se pohybuje po kolejnicích, aby takové závady odhalil. V ložiskových bodech se používají lineární ložiska z vysoce výkonného plastu od společnosti igus®. Polymerová ložiska fungují po mnoho let bez maziv. Jsou také odolná vůči prašnému a vlhkému prostředí i kolísajícím teplotám.
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h