Změna jazyka :
V kontejnerovém přístavu v Basileji zajišťuje plastový válečkový energetický řetěz od společnosti igus® tichý a zároveň velmi nenáročný provoz přístavního jeřábu. Zejména emise hluku byly výzvou, kterou bylo třeba překonat při stavbě jeřábu před více než deseti lety kvůli jeho blízkosti německé obytné oblasti. I po mnoha letech provozu toto řešení stále imponuje provozovatelům terminálu - a je nenáročné na nervy místních obyvatel.
Zejména funkčnost a spolehlivost kontejnerových jeřábů jsou klíčové, protože zajišťují celý provoz kontejnerových přístavů. Přístavní terminály však mohou představovat i další zvláštní výzvy: V případě kontejnerového terminálu společnosti Contargo AG v Basileji se například obytné oblasti nacházejí v těsné blízkosti obchodních provozů. To je důvodem vysokých hlukových předpisů, které jsou kladeny na přístavní jeřáb, a tedy i na centrální komponenty, jako je energetický řetězec. Sven Zöller, manažer pro terminály a M&R ve společnosti Contargo AG, připomíná: "V současné době je v terminálech k dispozici více než 200 přístavů: "Jako švýcarská společnost jsme stáli před výzvou dodržet hlukové emise pro německé obyvatele, což nebylo snadné".
V roce 2003 se proto zákazník rozhodl pro energetický řetězový systém typu 4040 CR z plastu od společnosti igus® pro kontejnerový jeřáb na severním terminálu. Dráha použitého energetického řetězu je 125 metrů při rychlosti až 2,5 m/s. Zvláštností je, že se jedná o tzv: Integrované válečky v článcích řetězu zajišťují hladký chod celého systému s nízkým třením. Jelikož jsou válečky integrovány do článku řetězu a není nutné je dodatečně posouvat a otáčet nebo protahovat otvory umístěnými ve vodicím žlabu, nemohou se zachytit o jeřáb nebo vodicí žlab. Použitím válečkového energetického řetězu se rovněž snižuje potřebný hnací výkon energetického řetězu přibližně o 75 %.
"Údržba systému je velmi snadná, v pravidelných intervalech provádíme pouze vizuální kontrolu. V energetickém řetězci nejsou žádné díly, které by bylo nutné v pravidelných intervalech vyměňovat."
Sven Zölle, manažer terminálů a M&R, ve společnosti Contargo AG v Basileji
Na severním terminálu v Basileji již několik let vše běží hladce. "V roce 2015 jsme měli pouze jednu poruchu. A nebylo to kvůli řetězci," potvrzuje Sven Zölle. "Údržba systému je velmi snadná, pouze v pravidelných intervalech provádíme vizuální kontrolu. Na energetickém řetězu nejsou žádné díly, které by se musely v pravidelných intervalech vyměňovat."
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h