Změna jazyka :

Profil
Co bylo potřeba:
Kluzné ložisko pro otočnou kinematiku A-rámu
Požadavky:
Samomazná a bezúdržbová kluzná ložiska, která jsou odolná vůči povětrnostním vlivům a vhodná pro vysoké zatížení.
Odvětví:
Průmysl na moři
Úspěch pro zákazníka:
Bezúdržbová a nekorodující ložisková místa, cenově výhodná kluzná ložiska na míru

Společnost Ship & Yacht Engineering Ltd. se již mnoho let specializuje na kabeláž a realizaci komplexních projektů v oblasti stavby lodí a námořního inženýrství. Její zakladatel a generální ředitel Erik Hofmann vyvíjí pro stavbu lodí vše od ramp až po výletní lodě. Při spolupráci s různými lodními společnostmi si opakovaně uvědomoval nevýhody, které s sebou dříve nesly A-rámy.
V důsledku toho vyvinul A-rám s bezúdržbovou a bezmaznou otočnou kinematikou, která umožňuje poloměr pohybu 180°: tzv. systém vazby. Aby se ložiska kinematiky nemazala a minimalizovala se jejich údržba, sází Hofmann na kluzná ložiska iglidur®.
Inovativní A-rám Erika Hofmanna, který na první pohled vypadá jako každý jiný, stojí v přístavu Leer ve Východním Frísku. Na druhý pohled však zaujme jedna zásadní věc: na rozdíl od jiných hydraulicky ovládaných A-rámů nemá tento A-rám žádné vnější válce. Právě to je velkou výhodou Hofmannova vývoje. Zvedací systém se naklápí pomocí závěsného systému. Válce a speciální výkyvná kinematika jsou zabudovány do rámu A-rámu a umožňují poloměr pohybu 180°.

Rám A od společnosti Ship & Yacht Engineering Ltd. již byl schválen klasifikační společností a může zvedat břemena o hmotnosti až 20 tun v závislosti na úhlu natočení. Nyní se instaluje na výzkumné plavidlo společnosti Fugro, předního světového specialisty na geodata, kde se bude používat například ke spouštění magnetometrů do vody a jejich opětovnému vytahování.
Aby otočná kinematika fungovala bez problémů i na volném moři a v náročných povětrnostních podmínkách, hledal Hofmann pro svou otočnou kinematiku samomazná, bezúdržbová kluzná ložiska, která musela být cenově výhodná. Dříve používal bronzová pouzdra. Povětrnostní podmínky však neustále vyplavovaly mazivo z ložiskových bodů, takže bylo nutné neustále čerpat nové mazivo, aby se zabránilo nedostatečnému mazání a korozi, uvádí námořní architekt.

Na základě doporučení se Hofmann dostal k firmě igus® GmbH z Kolína nad Rýnem, která vyvíjí a vyrábí bezmazné vysoce výkonné plasty. Jejich ložiska vyrobená z igutexu® TX1 se nyní používají v otočné kinematice rámu A. Byla speciálně vyvinuta pro aplikace s vysokým zatížením, minimalizují nároky na údržbu a nevyžadují žádné další mazání.
"Naše kluzná ložiska obsahují zabudované pevné mazivo, které je obsaženo milionkrát v komorách v materiálu. To znamená, že je vždy k dispozici dostatečné množství maziva pro mazání ložiskového bodu. Především se tak předchází nedostatečnému mazání," vysvětluje Uwe Sund, produktový manažer pro ložiska iglidur® pro těžká zatížení. Protože není zapotřebí žádné další mazivo, není nutné ruční mazání ani automatický mazací systém.
Kliknutím sem získáte informace o použitých produktech
igutex® TX1 kluzné ložisko
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h