Stavitel varhan má obvykle tři přání: dostatečnou instalační výšku, vhodný prostor a krásnou akustiku. Dnes už nejde jen o tradiční konstrukční postupy, ale také o sladění hudebních a funkčních cílů. Konečným výsledkem je zvukový zážitek, který uchvátí varhaníky i posluchače.
Každý otočný a výkyvný pohyb ve varhanách a každý třecí bod klade na výrobek vysoké nároky a vyžaduje vhodné ložisko. Dílna Baumgartner Orgelbau, která se zabývá výrobou historických hudebních nástrojů, si je toho dobře vědoma. Tento specialista na jedné straně renovuje a rekonstruuje varhany, na druhé straně vyrábí prodejní díly pro tradiční stavbu varhan a dodává komponenty a sestavy na míru skutečným stavitelům varhan. Reference odborného týmu sahají od varhan v kostele svatého Ludvíka v Darmstadtu přes kolegiátní kostel ve Stuttgartu až po koncertní síň Walta Disneyho v Los Angeles.
V novém projektu, konzole, mělo být po dokončení do nástroje instalováno až 3 000 pouzder a ložisek. Nároky na ložiska jsou větší, než by se mohlo zdát: Kromě deště a přímého UV záření zde působí všechny vlivy prostředí, které se vyskytují i venku. K tomu se přidává materiál dřevo. Na rozdíl od kovu nebo plastu je dřevo hydroskopický materiál. Absorbuje vlhkost a opět ji uvolňuje. Prostředí úložiště se proto pohybuje a představuje velkou výzvu. Zároveň je třeba dosáhnout pevného a přesného uložení, které neumožňuje nulovou vůli. A vývoj hluku by měl být rovněž minimalizován úzkou ložiskovou vůlí. To vše za neustále se měnících podmínek prostředí v kostele. Pokud je totiž nutné přístroj kvůli poškození korozí zcela demontovat, náklady se mohou rychle vyšplhat na desítky tisíc eur.