Jachta má obvykle ještě jeden člun: kompaktní lehký člun nebo vodní skútr, který převáží cestující z kotviště na pevninu a zpět. Zde přichází ke slovu výtahový systém, plošina nebo garáž.
Na tento trh se zaměřuje společnost H+B technics GmbH & Co KG. Ročně je navrženo a vyrobeno přibližně 1 000 výtahových systémů s nosností 350 až 2 500 kg.
První výtahové systémy, které společnost H+B vyvinula a postavila přibližně před dvaceti lety, se používají dodnes. To svědčí ve prospěch konstrukce i jednotlivých komponent, včetně napájení energií. Ty musí být schopny toho hodně zvládnout. Například přibližně dvě třetiny výtahových systémů jsou trvale pod vodou, a proto musí být extrémně odolné proti korozi, a proto musí být vyrobeny z vysoce kvalitní nerezové oceli.
Důležitou otázkou je také prostor pro instalaci, protože prostor pro otočný pohon je velmi omezený.
Další požadavky na řetězy: musí být bezmazné, bezúdržbové a nekorodující a obecně musí dosahovat dlouhé životnosti v nepříznivých podmínkách prostředí. Důležitý je zde také malý poloměr ohybu.
A ještě jedno speciální řešení H+B se používá pro velké jachty s garážemi. Zde byl vyvinut a vyroben mostový jeřáb, který pomocí navijáku zvedne loď a přemístí ji do parkovací polohy. Aby se mohl pohybovat vozík jeřábu, jsou zapotřebí lineární profilová vedení, která by měla být stejně jako energetický řetěz odolná vůči mořské vodě a bezúdržbová. Rovněž by neměly vyžadovat mazání a měly by dosahovat dlouhé životnosti ve speciálních provozních podmínkách. Kromě toho je požadován nízký moment přetržení i po dlouhé době nečinnosti a nízká hmotnost.