Změna jazyka :
Zkontrolujte, zda jsou vzdálenosti mezi působícími silami v rámci přípustných hodnot (viz maximální přípustné vzdálenosti).
| Varianta: 1 kolejnice, 1 vozík | ||
|---|---|---|
| sy + sz | < | 2 Lx - Y0 |
| ay + az | < | 2 Lx - Y0 |
| sy | < | 5 Zm |
| sz | < | 5 Zm |

A = Počátek souřadnic
Výpočet potřebné hnací síly
Nejprve je třeba provést čtyři výpočty:
| Fa: | hnací síla | [N] |
| Fs: | Hmotnostní síla | [N] |
| Fy, Fz: | Nosnost ve směru y nebo z | [N] |
| sx, sy, sz: | Vzdálenost setrvačné síly ve směru x, y nebo z. | [mm] |
| ay, az: | Vzdálenost hnací síly ve směru y nebo z | [mm] |
| wx: | Vzdálenost mezi vagóny na trati | [mm] |
| LX: | Konstanta závislá na velikosti | [mm] |
| Zm: | Konstanta závislá na velikosti | [mm] |
| Y0: | Konstanta závislá na velikosti | [mm] |
| b: | Vzdálenost mezi vodicími lištami | [mm] |
| µ: | součinitel tření, µ = 0 pro statické zatížení, µ = 0,2 pro dynamické zatížení. | |
| ZW: | Počet sklíček na kolejnici |
Výpočet maximálního zatížení
| Číslo objednávky | LX [mm] | ZM [mm] | Y0 [mm] |
|---|---|---|---|
| TW-01-15 | 29 | 16 | 11,5 |
| TW-01-20 | 35 | 23 | 15,0 |
| TW-01-25 | 41 | 25 | 19,0 |
| TW-01-30 | 49 | 29 | 21.5 |
| 1 kolejnice, 1 vozík | |
|---|---|
| K1 | |(ay+Y0)/Lx| |
| K2 | (sy+Y0)/Lx |
| K3 | |az/Lx| |
| K4 | |sx/Lx| |
| K5 | sz/Lx |
| K6 | |(sy+Y0)/Zm| |
| K7 | |sz/Zm| |
Zkontrolujte maximální zatížení nejvíce zatíženého ložiska se zatížením vypočteným v kroku č. 4.
| Číslo objednávky | Fymax, Fzmax [N] |
|---|---|
| TW-01-15 | 2 000 |
| TW-01-20 | 3700 |
| TW-01-25 | 5.000 |
| TW-01-30 | 7.000 |

graf pro určení maximální přípustné rychlosti pro stanovené zatížení ložiska.
X = centrické zatížení ložiska [N]
Y = přípustná průměrná rychlost [m/s]
Určení maximální přípustné rychlosti pro zátěž z kroku č. 4
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h