Změna jazyka :
Technické údaje
Obecná specifikace
Jednotka
iglidur® RW370
Zkušební metoda
hustota
g/cm³
1,34
DIN EN ISO 1183-1
Barva
béžová
max. Absorpce vlhkosti při 23 °C/50 % vlhkosti v místnosti.
% hmotnostních
0,25
ISO 175
max. celková absorpce vlhkosti
% hm.
1,2
ISO 62
koeficient tření, dynamický, proti oceli
µ
0,13 - 0,17
hodnota pv, max. (za sucha)
MPa - m/s
1,20
Mechanická specifikace
modul pružnosti v ohybu
MPa
2.997
DIN EN ISO 178
pevnost v ohybu při +20 °C
MPa
100
DIN EN ISO 178
Pevnost v tlaku
MPa
129
max. doporučený povrchový tlak (+20 °C)
MPa
75
Tvrdost Shore D
80
DIN 53505
Fyzikální a tepelná specifikace
Dlouhodobá horní teplota použití
°C
+170
Horní teplota krátkodobého použití
°C
+190
Dolní teplota použití
°C
-50
tepelná vodivost
[W/m · K]
0,22
ASTM C 177
koeficient tepelné roztažnosti (při +23 °C)
[K-1 · 10-5]
5
DIN 53752
Elektrická specifikace
Objemový odpor
Ωcm
> 1012
DIN IEC 93
povrchový odpor
Ω
> 1012
DIN 53482
Tabulka 01: Vlastnosti materiálu

Graf 01: Přípustné hodnoty pv pro iglidur® RW370 s tloušťkou stěny 1 mm v suchém provozu proti ocelové hřídeli při teplotě +20 °C, namontované v ocelovém pouzdře.
**Osa X = povrchová rychlost [m/s]**Osa Y = zatížení [MPa]
iglidur® RW370 byl speciálně vyvinut pro vysoké požadavky na požární ochranu v železniční technice. Splňuje proto požadavky normy DIN EN 45545. iglidur® RW370 ložiska se v železniční technice používají především ve dveřních systémech, seřizovačích sedadel a kloubech a také v závěsech.

schéma. 02: maximální doporučený povrchový tlak v závislosti na teplotě (75 MPa při +20 °C)
**X = teplota [°C]**Y = zatížení [MPa]
Mechanická specifikace
Pevnost v tlaku kluzných ložisek iglidur® RW370 klesá s rostoucí teplotou. diagram. 02 znázorňuje tento vztah. Maximální doporučený povrchový tlak představuje mechanický parametr materiálu. Nelze z něj vyvozovat závěry o tribologii.

Schéma 03: Deformace při tlaku a teplotě
**X = zatížení [MPa]**Y = deformace [%]
Graf 03 ukazuje pružnou deformaci igliduru® RW370 při různých zatíženích. Možná deformace může být mimo jiné závislá na pracovním cyklu zatížení.

Graf 04: Koeficient tření v závislosti na rychlosti povrchu, p = 1MPa
**X = povrchová rychlost [m/s]**Y = součinitel tření μ
Tření a opotřebení
Velmi dobrý součinitel tření igliduru® RW370 za sucha s rychlostí ještě více klesá až na hodnotu 1,1 m/s. Graf 04 ukazuje tuto závislost na ocelové hřídeli. Od rychlosti 1,25 m/s však součinitel tření prudce stoupá, protože zde je dosaženo mezní hodnoty zatížení materiálu.

Graf 05: Opotřebení, otáčení s různými materiály hřídele, tlak, p = 1MPa, v = 0,3 m/s
X = materiál hřídele****Y = opotřebení [μm/km]
Materiály hřídele
Grafy 05 a 06 ukazují rozšíření výsledků zkoušek s různými materiály hřídelí, které byly provedeny s kluznými ložisky z igliduru® RW370. Při rychlosti 0,3 m/s a povrchovém tlaku 1 MPa jsou nejvhodnějšími kluznými partnery hřídele z tvrdě eloxovaného hliníku a tvrdě chromované Cf53. Dobrých výsledků dosahují také hřídele z oceli 304 SS nebo vysoce jakostní oceli. Pokud materiál hřídelí, z něhož je zamýšleno vyrobit, není uveden ve zde prezentovaných výsledcích testů, kontaktujte nás.
Osobne:
Pondelí až pátek od 7:00 do 20:00.
Sobota od 8:00 do 12:00.
Online:
24h