Vyberte místo pro doručení

Výběr stránky země/oblasti může mít vliv na různé faktory, jako jsou cena, možnosti dopravy a dostupnost produktu.

Moje kontaktní osoba
HENNLICH s.r.o.

Českolipská 9

Litoměřice 412 01

+420 416 711 333
CZ(CS)

Média

Máte nejaké otázky? Potrebujete materiál?
Aktuální tiskové informace a fotografie pripravené ke zverejnení jsou zde k dispozici ke stažení.
Rovnež uvítáme váš telefonát, e-mail nebo fax!
 
Kontakt pro tiskChcete, abychom vás pridali na náš seznam rozesílání?

Tiskové zprávy podle oblasti

A clean energy solution with igus on board22. 10. 2014

Automated docking of a floating power plant in the Hamburg harbour reduces emissions

The “Hummel” LNG HYBRID barge was baptised in a ceremony in Hamburg’s Hafencity. Cruise ships can now be supplied with power whilst in port, thanks to the use of this floating LNG power plant. It uses environmentally-friendly liquefied natural gas – LNG. This saves fuel and reduces cruise ships’ emissions. The coupling process takes place at the dock using a complete solution from the switching cabinet to the connectors.


Normally, the ships’ own on-board generators continue to run in order to supply the cruise ships with electricity during their time in port. Becker Marine Systems designed and built the “Hummel” HYBRID LNG barge for the Port of Hamburg in order to reduce pollution in the future. Hummel is a floating LNG power plant which supplies cruise liners with electrical power. The leading energy supply experts at igus were brought into the project in order to deliver the energy from the barge to the docks, where they are then connected to cruise ships. igus is used to providing customised solutions, but this was a new case as all the electronics and steel structures were designed and supplied by igus.

Automatic connection
As soon as the barge arrives at its berth, a gangway moves out, connecting staff on board with the shore. Energy chains from igus are underneath this gangway carrying four thick 6-10kV cables with connectors. These are connected to large power supply boxes as soon as the gangway is docked and the chains are connected. The system connecting the barge must also compensate for the constant motion due to waves and tidal fluctuations. The barge will come into regular use for the 2015 cruise season.


Termíny "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "řetězy pro jeřáby", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", quot;e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus zlepšuje, co se hýbe", 73quot;igus:", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plasty pro delší životnost", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL" , "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "když se hýbe, igus zlepšuje", "xirodur", "xiros" a "ano" jsou zákonem chráněné ochranné známky společnosti igus® GmbH/kolín nad Rýnem ve Spolkové republice Německo a případně v některých zahraničních zemích. Jedná se o neúplný seznam ochranných známek (např. přihlášky ochranných známek nebo registrované ochranné známky) společnosti igus GmbH nebo přidružených společností igus v Německu, Evropské unii, USA a/nebo jiných zemích či jurisdikcích.

Společnost igus® GmbH upozorňuje na to, že neprodává žádné produkty společností Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber ani žádných jiných výrobců pohonů uvedených na tomto webu. Produkty nabízené společností igus® jsou stejné jako produkty společnosti igus® GmbH